Boek Marten Toonder #

Een boek van: Bastiaan Koijck

Verhalenverteller Marten Toonder

Marten werd ongewild taalvernieuwer met een aantal woorden zoals denkraam, minkukel en bovenbaas.

Ook bedacht hij uitdrukkingen zoals: verzin eens een list, kommer en kwel, geld speelt geen rol, een eenvoudige doch voedzame maaltijd en natuurlijk: als je begrijpt wat ik bedoel.

Ook Bastiaans boek ‘Verhalenverteller Marten Toonder’, dat hij recent heeft geschreven, is in het museum te koop. In dit boek lees je hoe Marten zich ontwikkelde van beginnend tekenaar tot leider van de grote Toonder Studio’s, waarmee hij wereldwijde bekendheid kreeg.

De Walt Disney van Europa kon het zakendoen echter niet goed combineren met het vele artistieke werk en trok zich in 1965 in Ierland terug om zich geheel te wijden aan het tekenen en schrijven.

Het boek kunt u (vooralsnog) alleen in het museum kopen voor €24,95